RANT: Problema cainilor vagabonzi


Am tot vazut la televizor stiri despre baietelul ucis de caini. Pentru ca sunt o iubitoare de animale m-am gandit sa-mi spun si eu parerea. Nu vreau sa jignesc pe nimeni asa ca daca nu puteti accepta pareri diferite va invit sa iesiti de pe blog sau sa imi admirati posturile cu machiaj :).

Pentru existenta unui numar atat de mare de animale fara stapan este de vina doar statul. De ce? Pentru ca puteau sa le sterilizeze, cum e si normal, sau sa le eutanasieze pe cele agresive conform legilor existente de cativa ani. Puteti citi mai mutle despre asta pe siteul ProTV unde se explica mult mai bine de ce e inutil referendumul propus de geniul Capitalei.

Daca in urma votului rezultatul va fi pentru uciderea in masa a miilor de caini chiar credeti ca vor suporta costurile ce implica acest lucru? Am mai vazut stiri in care se prezentau filmulete din timpul ‘eutanasierii’. Cainii mureau in chinuri, erau gazati sau chiar pusi mai multi la un loc si striviti. Nu pot da mai multe detalii despre asta pentru ca eram mai mica pe vremea cand puteam sa ma uit la asemenea lucruri.

Vi se pare normal ca intr-o tara in care toata lumea se mira ca asiaticii mananca tot felul de ‘ciudatenii’ inclusiv caini noi sa-i omoram? Nu e asta o varianta mai buna? Absurda dar macar nu sacrificam in zadar atatea suflete. Carnea respectiva ar putea hrani oamenii strazii.

Am luat o pauza de cateva zile asa ca m-am mai calmat :).

Nu e doar vina cainilor. Daca nu erau ei poate copiii se inecau sau erau omorati de o alta fiinta umana care nu putea fi pedepsita intr-un mod atat de crud.

Stiu ca este o trauma si pentru bunica baietilor dar e si vina ei. O inteleg ca poate are probleme de sanatate dar asta nu o puteau impiedica sa se uite dupa copii. Din cate am auzit de la stiri a inceput sa-i caute de abia dupa 30 min. De ce? Ii era greu sa stea cu ochii pe ei?

E normal ca bunica celor doi sa sufere dar oamenii trebuie sa gandeasca din toate punctele de vedere.

Eu nu am copii dar am un frate mai mic cu care mai ieseam vara. Chiar daca stateam pe o banca din parc si scriam mesaje/vb la tel/faceam poze/etc tot ma uitam in continuu la el. Daca mergeam sa arunc ceva la cosul de gunoi mergeam cu spatele doar ca sa fiu cu ochii pe el. Faceam totul posibil sa nu imi scape nici o miscare de-a lui. Acum sincera sa fiu si eu sunt foarte norocoasa in legatura cu asta :D. Cand vede ca sunt multi copii in parc nu vrea sa mergem; uraste oamenii la fel ca mine :D.

*

‘Daca iubiti animalele de ce nu le adoptati?’. Eu as vrea dar din pacate nu locuiesc singura iar mama mea nu e de aceeasi parere cu mine.

Mihai Morar a fost la Acces Direct saptamana trecuta (parca) si a zis ca va adopta un maidanez. A luat un pui care nu facea nici un rau. Majoritatea oamenilor care adopta animale vor pui pentru ca nu sunt in stare sau pur si simplu nu vor sa se ‘incurce’ cu un caine adult. Nu e imposibil sa schimbi un caine dar e nevoie de munca si rabdare. Pacat ca nu avem si noi in tara un Cesar Millan.

*

Deocamdata ma opresc aici. Sa vedem ce se va intampla in viitor acum ca s-a dat (din nou) legea conform careia cainii fara stapan pot fi eutanasiati dupa o perioada de stat in adapost.

Leave a Reply

